Kauppakeskus Granin remontin ansiosta nyt voi kävellä kuivin jaloin S-marketin, Alkon, Kakku&Leipäkeisarin ja R-kioskin välillä. Kuten yksi asiakas sanoi: ”Nythän tämä alkaa muistuttaa jo oikeaa kauppakeskusta”.
– Lopputulos tuntuu palkitsevalta. Myymälätila on yhtä suuri kuin aikaisemmin, mutta siitä on tullut selkeämpi, valoisampi ja avonaisempi, sanoo Alkon myymäläpäällikkö Heini Vuorjoki.
Vuorijoki ei ole mikään tulokas Kauniaisissa, vaan on johtanut myymälää jo kaksitoista vuotta. Hän sanoo, että asiakkaat jotka katosivat sen myötä että Alkon oli oltava suljettuna kokonaista viisi viikkoa, alkavat nyt vähitellen palata.
– He ovat tyytyväisiä ja katselevat ihastuneina ympärilleen. ´Alkaa muistuttaa jo kauppakeskusta´, kuten yksi heistä sanoi.
– Olemme saaneet uusia hyllyjä ja olemme nyt linjassa maan muun Alko-konseptin kanssa, hän toteaa tyytyväisenä.
Vuorjoki sanoo että ei ole Alkon linjan mukaista suositella yksittäisiä tuotteita, mutta toteaa, että luomu ja eettinen on nyt suosittua.
– Parsasesongin valkoviinit ovat tietenkin suosittuja ja pian vapun myötä kaikki kuohuvat juomat.
S-market on panostanut suuresti
Marketpäällikkö Kim Forsman sanoo olevansa ”vähän pyörällä päästään” kaikesta uudesta supermarketissaan: 400 neliömetriä lisätilaa ja digitaalista viestintää kaupan jättiruuduilla.
– Meillä on 300 tuumaa screenejä jolla voimme tiedottaa asiakkaille asiakastapahtumista jatkuvalla syötöllä.
Uudesti nimetyllä S-market Granilla on lisännyt valikoimaa tuhannella tuotteella, Appetitsin herkkutiskillä sekä Fazerin leipätiskillä, josta voi muun muassa ostaa uutta Granileipää, joka leivotaan juureen paikan päällä myymälässä. Ja asiakastapahtumia joka perjantai…
Edelläkävijä Suomessa
– Mitä asiakastiedottamiseen ja palveluun tulee, olemme edelläkävijä Suomessa. Meidän perjantaiesittelyissä käytetään myymälässämme olevia tuotteita ja näytetään miten kala fileoidaan, miten jokin tietty liharuoka valmistetaan ja samalla asiantuntijamme voivat vastata asiakkaiden kysymyksiin.
Kari Castrénin johtama sisustustiimi on sisustusarkkitehti Jouni Leinon avulla suunnitellut myymälän nykyaikaisen ja aika räväkänkin tyylin.
– À la carte –osastoilla on esimerkiksi mustat terähyllyt, kertoo Castrén.
Tehtävänä oli luoda ”paras ja herkullisin S-marketmyymälä Suomessa”.
– Kaikki on lähtenyt siitä, että asiakkaat ovat yksilöitä joita pitää palvella sellaisina ja että tuotteita kunnioitetaan, lisää Leino.
Paikalliskosketuksen ja kodikkuuden luomisessa myymälään duo sai apua Kauniaisten parhaalta kulttuuriasiantuntijalta Clara Palmgrenilta ja paikallishistoriallisen arkiston aarteista.
20 kaunista historiallista valokuvaa on suurennettu yhdelle keskikäytävistä ja kansanvalistusta kaupankäynnin keskellä jaetaan suomen- ja ruotsinkielisten infotekstein.
R-kioskin take-away
Uusittu R-kioski avasi virallisesti 9. maaliskuuta ja houkuttelee hyvällä ”Ärrä”- kahvillaan, myyntimenestys R-kioskeissa ympäri Suomen.
Kauppias Mari Hinkkanen on tyytyväinen keskellä sijaitsevaan kahvitiskiin ja sanoo että konsepti tuntuu raikkaalta ja modernilta.
– Me olemme Suomen suurin take-away, kahvin lisäksi on panineja, hodareita, pullia, pikkusuolaisia sekä virvoitus- proteiini- ja jugurttijuomia, jotka menevät tasaisesti kaupaksi.
Ketju on suunnitellut tilan pikkutarkasti ja jokaisella tuotteella on oma paikkansa.
WiFiä voi käyttää 15 minuuttia ja sillä aikaa kun juo kahvinsa voi ladata puhelimen, tabletin tai läppärin.
– Meillä on viisi peliautomaattia jotka ovat ahkerassa käytössä.
Viime Kaunis Granissa kerroimme että postipalvelut ovat nyt siirtyneet R-kioskiin, mutta niiden lisäksi siellä hoidetaan Schenkersin pakettipalveluita, luovutetaan passeja, myydään kalastuslupia, VR:n lippuja ja Veikkauksen pelejä. Osto+Nosto -palvelu tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa laskuja ja nostaa rahaa.
Mari Hinkkanen odottaa jo kesää, jolloin ovet voi pitää auki, ja suunnittelee laittavansa ulos tuoleja, pöytiä ja aurinkovarjoja.
R-kioski on avoinna arkisin klo 7–21,30, la klo 8–21.30 ja su klo 9–21.30