| AJANKOHTAISTA - AKTUELLT

5 kysymystä uuden alkoholilain tiimoilta

Miten vahvan oluen ja long drink -juomien myynti on kehittynyt Kauniaisissa uuden alkoholilain astuttua voimaan vuodenvaihteessa?

Alko kertoo Kaunis Granille, ettei julkaise yksittäisten myymälöidensä myyntilukuja, mutta näiden juomien myynti Alkossa on vähentynyt kauttaaltaan koko maassa. Esimerkiksi maaliskuussa Alko myi runsaat 21 prosenttia vähemmän olutta ja noin 41 vähemmän long drink -juomia kuin vastaavana aikana viime vuonna.

Miltä tilanne näyttää S-marketissa Kauniaisten ostoskeskuksessa? Esitimme viisi kysymystä tuoteryhmävastaava Christoffer Tverinille.

Onko A-olut ollut suosittu tuote kevään aikana?

Monet ovat olleet kiinnostuneita kokeilemaan, mutta keskioluen myynti ei ole vähentynyt. Oluen myynti on lisääntynyt kevään aikana noin 5-6 prosenttia, mikä varmasti johtuu uudesta laista. Se minkä huomaa, on että pienten panimoiden tuotteista on tullut vahvempia.  

Long drink -juomia myydään kauttaaltaan enemmän tavallisissa kaupoissa. Miltä tilanne näyttää teillä?

Sama suuntaus täällä. Long drink -juomien myynti on kevään aikana suunnilleen kaksinkertaistunut.

Kiinnostus alkoholittomia juomia kohtaan kasvaa. Näkyykö se Kauniaisissa?

Kyllä, se näkyy myös meillä. Meillä on myös laajempi valikoima kuin aikaisemmin. Tarjonta lisääntyy samaan tahtiin kuin S-ketju ottaa myyntiin uusia tuotteita. Joskus asiakkaat myös kysyvät joitain tiettyjä tuotteita ja silloin yritämme saada niitä myyntiin.

Nyt tulevat myös 5,5 prosenttiset viinit, ovatko ne suosittuja?

Osa asiakkaista on kysynyt myymmekö me niitä ja kyllä, meillä on puna- ja valkoviiniä sekä kuohuviiniä. Nämä juomat eivät kuitenkaan vielä tässä vaiheessa ole olleet kovin kysyttyjä.

Nyt on vappu tulossa. Myyttekö te paljon simaa vai tekevätkö ihmiset sitä kotona?

En tiedä miten tavallista on, että ihmiset tekevät simaa kotona, mutta meillä sima on erittäin suosittua.

KÄÄNNÖS: SIRKKU VEPSÄLÄINEN

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *