Apotti-järjestelmä otetaan 24.4. käyttöön Helsingin, Kauniaisten ja Keravan terveydenhuollossa, kotihoidossa, iäkkäiden palveluissa ja päihdehuollossa sekä HUS Diagnostiikkakeskuksen kuvantamistoiminnoissa.
Syksyyn siirtyy kuitenkin Helsingin, Kauniaisten ja Keravan lapsiperheiden palveluiden, lastensuojelun ja työikäisten palveluiden sekä Kauniaisten ja Keravan vammaispalveluiden Apotti-käyttöönotto. Siirrolla turvataan hallittu käyttöönotto koronapandemiatilanteessa.
– Järjestelmän käyttöönoton osittainen siirtyminen syksyyn on tietysti harmillista. Merkittävä osa käyttöönotosta kuitenkin toteutuu suunnitellusti. Tämä on paras vaihtoehto tässä tilanteessa, toteaa sosiaali- ja terveysjohtaja Ulla Tikkanen muuttuneesta aikataulusta.
Maisa-asiakasportaalin käyttö laajenee
Huhtikuun käyttöönoton myötä Helsingin, Kauniaisten ja Keravan asukkaat saavat käyttöönsä Maisa-asiakasportaalin. Asiakasportaali sujuvoittaa kuntalaisten arkea: sen avulla omahoito ja sähköinen asiointi helpottuvat.
Maisassa voi mm. seurata omaa terveyttä ja ajanvarauksia, viestiä sote-ammattilaisen kanssa, varata aikoja, uusia reseptejä sekä asioida toisen puolesta.
Maisa-asiakasportaalin sosiaalihuollon toiminnallisuudet laajenevat entisestään syksyllä.